SKF Cooper je predstavil novo serijo deljivih sodčkastih ležajev, ki uporabnikom, zaradi svoje robustnosti in zanesljivosti, močno zmanjšajo stroške vzdrževanja in povečajo varnost.
Serija 231 sodčkastih prilagodljivih ležajev, ki so na voljo za premer gredi od 240mm do 450 mm, se uporabljajo predvsem v rudarski industriji (transporterji, kopači ipd.). “Deljivi ležaji so idealni za uporabo na fiksni strani uležajenja”: pravi Richard Law, produktni vodja in vodja prodaje za SKF Cooper Split SRB v SKFu. Aplikacija, ki obratuje z montiranimi deljivimi ležaji ima številne prednosti. Med zamenjavo ležaja namreč ni potrebno demontirati sklopke, motorja in reduktorja. Posledično so stroški planiranih in neplaniranih zastojev minimalni.
Zaprta in odprta izvedba
Novi ležaji, ki so na voljo v odprti (ne zatesnjeni) in zatesnjeni izvedbi, nudijo številne prednosti, vključno s precej krajšim povprečnim časom za popravilo stroja, saj jih lahko zamenjamo brez večjih posegov v stroj. Z njihovo uporabo se znižajo stroški vzdrževanja, zmanjšajo se proizvodne izgube, in znižajo tveganja za delavce. Zatesnjena izvedba povečuje zanesljivost zaradi visoko učinkovite zaščite pred kontaminacijo in nizke porabe maziva, kar zmanjšuje vpliv na okolje. Novi tipi ležajev omogočajo enostavno montažo na gred in obratujejo pri nižjih ravneh hrupa in vibracij v primerjavi s konkurenčnimi izdelki.
Ključna prednost uporabe teh ležajev na transportnih sistemih v rudarstvu je v tem, da se časi za popravilo znižajo iz 24 ur na 8 ur. Prav tako se zmanjša število vzdrževanih korakov; brez potrebe po centriranju sklopke, brez dvigovanja težkih delov stroja, poveča se varnost delavcev. Ležaji so primerni za uporabo tudi v drugih industrijskih panogah, kot je na primer industrija pridelave mineralov in cementa, zelo primerni pa so tudi za vgradnjo v večje industrijske ventilatorje.
Vrhunske lastnosti ležajev SKF Cooper so posledica številnih inovativnih značilnosti: uporabe nodularnega jekla, izdelave notranjega in zunanjega obroča s pomočjo rezanja z žico za varnejšo pozicioniranje in vrhunsko geometrijo kotalnih površin. Natančno izdelan spoj na zunanji sferični površini ležaja omogoča lažjo pomikanje ležaja v ohišju in tanjšo izvedbo. Ležaj se pomika v ležajnem ohišju podobno kot krogla v sedlu; vsaka nesoosnost gredi povzroča, da se tesnila in ležaji premikajo skupaj. Tako so tesnila vedno v optimalni poziciji, vzporedno z gredjo. Ta konfiguracija omogoča ohranjanje izredno tesnih odstopanj med ohišjem in gredjo, kar zagotavlja popolno tesnjenje priznano kot eno najboljših v industriji kotalnih ležajev.
Več informacij: SKF Cooper split pherical roller bearing